Helt enig med Risom.
Interfacet er blevet dejligt hurtigt når jeg vil editere i driftflyveplanen m.h.t. f.eks. højde og fart. Og jeg har lige opdaget i den nye version, at når jeg indsætter et ekstra drejepunkt på kortet midt på min rute, så regner programmet selv ud at jeg gerne vil flyve samme højde som ved nabo-punkterne. Lækkert!
Ok, som sædvanligt, kan man vel næsten sige, har jeg ikke tænkt mine forslag igennem, men derfor skal du jo ikke slippe

:
Når nu jeg flyver i en flyver uden transponder mode C, så finder jeg det nærliggende (vi har nok hver især vores egen 'standard'-procedure) at flyve ud via VRP Borup i 1400' og dernæst direkte til nordsiden af Haraldsted Sø for herfra at stige til højere højde (f.eks. 2400'). Så jeg klikker på kortet og indfører KOR060006. Næste drejepunkt kan måske være nord for Slagelse hvor det er tid til at stige til cruise altitude. Så jeg klikker på kortet og indfører KOR270010. I driftflyveplanen indsætter jeg i remarks 'Haraldsted' og 'Slagelse' så jeg kan kende punkterne igen når planen udskrives.
I mere komplicerede tilfælde kunne der måske være flere punkter opgivet ved radialer og afstande, og så var det jeg tænkte at det kunne være rart hvis nu man kunne højreklikke på et drejepunkt på kortet og vælge 'Select' (eller sådan noget) og at programmet så sprang hen til driftflyveplanen og selv valgte/highlightede det relevante ben.
Giver det mening?
- Robert
edit:
Måske kunne der ligefrem være mulighed for at give et waypoint name, så man kunne få et brugervenligt navn på udvalgte drejepunkter. Udprintsversionen af driftflyveplanen bruger tre linjer til at beskrive hvert drejepunkt. Måske kunne den miderste linje overskrives med det selvvalgte navn, for de af ens drejepunkter hvor man har valgt at udfylde det.