Flyveplads
fly
Forside Vejret Skydeområder Produkter Nyheder Forum FlyBook Artikler Links Kontakt

Godt gået

Her kan du komme med ris og ros til VFR-Manager

Godt gået

Indlægaf Risom » 26. jan 2007, 16:35

Hej Bo

Jeg er imponetret over dit produkt. Godt programmeret, gennemtænkt og velovervejet. Samt pænt site.
Ros herfra!

Programmerer du til dagligt?

Risom

Godt gået.

Indlægaf Robert Nielsen » 27. jan 2007, 19:15

Helt enig med Risom.

Interfacet er blevet dejligt hurtigt når jeg vil editere i driftflyveplanen m.h.t. f.eks. højde og fart. Og jeg har lige opdaget i den nye version, at når jeg indsætter et ekstra drejepunkt på kortet midt på min rute, så regner programmet selv ud at jeg gerne vil flyve samme højde som ved nabo-punkterne. Lækkert!

Ok, som sædvanligt, kan man vel næsten sige, har jeg ikke tænkt mine forslag igennem, men derfor skal du jo ikke slippe ;):
Når nu jeg flyver i en flyver uden transponder mode C, så finder jeg det nærliggende (vi har nok hver især vores egen 'standard'-procedure) at flyve ud via VRP Borup i 1400' og dernæst direkte til nordsiden af Haraldsted Sø for herfra at stige til højere højde (f.eks. 2400'). Så jeg klikker på kortet og indfører KOR060006. Næste drejepunkt kan måske være nord for Slagelse hvor det er tid til at stige til cruise altitude. Så jeg klikker på kortet og indfører KOR270010. I driftflyveplanen indsætter jeg i remarks 'Haraldsted' og 'Slagelse' så jeg kan kende punkterne igen når planen udskrives.
I mere komplicerede tilfælde kunne der måske være flere punkter opgivet ved radialer og afstande, og så var det jeg tænkte at det kunne være rart hvis nu man kunne højreklikke på et drejepunkt på kortet og vælge 'Select' (eller sådan noget) og at programmet så sprang hen til driftflyveplanen og selv valgte/highlightede det relevante ben.
Giver det mening?

- Robert

edit:
Måske kunne der ligefrem være mulighed for at give et waypoint name, så man kunne få et brugervenligt navn på udvalgte drejepunkter. Udprintsversionen af driftflyveplanen bruger tre linjer til at beskrive hvert drejepunkt. Måske kunne den miderste linje overskrives med det selvvalgte navn, for de af ens drejepunkter hvor man har valgt at udfylde det.

Robert Nielsen

Indlægaf admin » 29. jan 2007, 14:06

Hej Risom og Robert.

Risom: Tak for den pæne ros. Det er motiverende at arbejde videre med projektet når man får positiv feedback. Og nej, jeg arbejder ikke med programmering til daglig. Jeg har dog gjort.

Robert: Tak for dine forslag, mht. select-funktionen og selvvalgte navne på waypointet. De lyder begge som gode forslag, og de vil helt sikkert komme i betragtning til en fremtidig version.

Endnu engang tak for feedback :wink:

Mvh. Bo.

admin
Site Admin

Geografisk sted: Nykøbing F.

Flot program

Indlægaf jpbentin » 29. jul 2007, 15:42

Hej,

som ny bruger af VFR Manager har jeg meget ros til brugerfladen. Den er meget flot og intuitiv. Jeg har checket dine beregninger og kan se du bruger sfæriske trekantsberegninger m.m. Jeg har lavet min egen udgave i Excel med alle beregninger og udprint, men det er langt fra så fikst som det du har lavet.

En ting der kunne forchrome et udmærket produkt:
Når man har valgt et punkt (flyveplads eller andet) til sin flyveplan, ville det være lækkert hvis man kunne dobbelklikke og dialogen derved ville lukke automatisk...

Den avancerede udgave:
Man kunne klikke på et antal punkter (multiple selection), hvorefter de tilføjes flyveplanen i den rækkefølge de blev valgt ...

Megen ros herfra !

/Jens-Peter

jpbentin

Geografisk sted: Allerød

Indlægaf Vatslav » 23. apr 2008, 13:38

Jeg vil også rose programmet....rigtigt godt gået og mange tak for den :)

Vatslav

Indlægaf Skanderup » 16. nov 2009, 15:04

Hej,

Jeg vil først og fremmest gerne takke for den indsats der er lagt i programmet. Jeg er meget imponeret og finder det nemt at arbejde med.

En ting jeg savner, er en bedre opløsning på det underliggende Danmarkskort. Det ville være rart med et tydeligt kort, som hos Krak, Google maps, etc. Jeg benytter mig meget af at flyve lavt, under TMA, og vil med en bedre opløsning have en nem mulighed for at planlægge flyvning uden at komme over byer.

Med venlig hilsen
Allan Skanderup Nielsen

Skanderup

Geografisk sted: Hornsyld

Tilbage til Ris / Ros