Det er nok de færreste der med hånden på hjertet altid er bikiniklar og mange føler et vis pres, som sommerferien og dermed sæsonen for at finde bikinien frem nærmer sig.

Imens nogle har arbejdet længe og seriøst med at leve sundt vælger andre at gå på en skrap slankekur og håber på at miraklernes tid ikke er forbi. Den første gruppe har nok de bedste chancer for at opnå en sund krop, som har det godt med at gå i en bikini.

Sund er bedst på den lange bane

Mens nogle er bedre til at gå på en skrap og intensiv slanke- eller sundhedskur og mener at det er vejen frem inden de skal på ferie, så er det ikke på den lange bane den bedste måde at blive sund og slank på. Ofte ender man også med at tage det tabte på igen, inden for få uger.

Så hvis du ønsker at have en sund og slank krop, er det en god ide at starte i god tid og få ændret dine kost- samt træningsvaner.

Kost og motion i de rette mængder

Det er vigtigt at leve sundt i hverdagen. Det betyder at det er en god ide at du motionerer hver dag.

Det betyder ikke at du skal være en daglig gæst i fitnesscenteret eller skal ud og løbe hver morgen inden arbejde, blot at det er vigtigt at du holder dig i gang hver dag. Det kan være at du kan vælge at cykle på arbejde frem for at tage bilen eller bussen.

At du går en lidt længere tur med hunden eller måske noget helt tredje, alt efter hvad der passer ind i dit liv. Især hvis du har en travl hverdag er det vigtigt at få sat motionen i system og finde en måde, hvor du kan få passe det ind. Dagligt.

Det samme gælder din kost. Din madvaner har stor betydning for hvor sund du er og hvilken betydning det har for, om du taber dig og får den krop du ønsker dig.

Den sunde kost

Det allervigtigste er at du spiser varieret og regelmæssigt. Det er vigtigt ikke at gå sukkerkold i løbet af dagen og er du den type der er nem at friste eller reagere voldsomt hvis du går sukkerkold, kan det være en rigtig god ide at tænke frem og sørge for at have små sunde mellemmåltider klar hvis behovet opstår.

Det er en rigtig god ide at få sat dine måltider i system. Planlæg dine måltider en uge frem og sikre dig at du spiser sundt og varieret. Hav små lækre snackpakker klar til når du bliver lækkersulten. Det kan virke uoverskueligt i starten, men du vil hurtig opdage at du spare en masse tid ved at planlægge dine måltider. Dertil kan du så lægge ret så mange penge, da det er billigere at købe ind en gang om ugen og du slipper for dyre og usunde hovsaløsninger.